Κατά τις στιγμές αυτές της παγκόσμιας κρίσης και της χρεωκοπίας όλων των ηθικών αρχών, οι γνωστικοί οφείλουν να παραμείνουν σε κατάσταση συναγερμού και άγρυπνοι όπως ο φρουρός σε καιρό πολέμου.
Είναι ανάγκη να είμαστε πάντοτε επί ποδός για να προφυλαχτούμε κατά των εφόδων, οι οποίες μας έρχονται από παντού. Έτσι, υπάρχει στις ΗΠΑ μαύρη στοά μεταμφιεσμένη με τov τίτλο “Γνωστική Εκκλησία” και η οποία διδάσκει το τελείως αντίθετο αυτού του οποίου εμείς διδάσκουμε.
Γνωρίζουμε καλά ότι ο Χριστός είναι η φωτιά της φωτιάς, η φλόγα της φλόγας, η αστρική υπογραφή της φωτιάς. Eν τούτοις, η στοά αυτή μισεί τη φωτιά και μας απεχθάνεται, χαρακτίρίζοvτάς μας μαύρους μάγους διότι εργαζόμαστε με τη Ιερή Φωτιά. Πάνω στο σταυρό του Λυτρωτή του κόσμου είναι γραμμένη η Ιερή λέξη ΙΝRΙ: IGNE NATURA RENOVATUR ΙΝTEGRAM = με τη φωτιά η φύση ανανεώνεται ολοκληρωτικά. ΙΝRΙ είναι η φωτιά, ΙΝRΙ είναι ο Koσμικός Χριστός ο ηλιακός Λόγος, τέλεια πολλαπλή Μονάδα. Αυτοί που ξεσηκώνονται εναντίον της λατρείας της φωτιάς, ξεσηκώνονται στην πραγματικότητα εναντίον του Koσμικoύ Χριστού.
Κανένα αντικείμενο διαλογισμού δεν αναδεικνύεται τόσο ωφέλιμο στον αληθινό γνωστικό όσο αυτό της Ιερής Φωτιάς.
Η Φωτιά μας περιτυλίγει και μας διαβρέχει από από παντού, μας έρχεται από τον αέρα, το νερό, και από την ίδια την γη, τα οποία είναι οι συντηρητές και διάφορα οχήματά του.
Η γέννησή μας είναι το συγκεκριμένο και εξειδικευμένο αποτέλεσμα της επανεσάρκωσης του, ο θάνατός μας, μοιραία συνέπεια της απενσάρκωσής του.
Ο Προμηθέας έκλεψε την φωτιά από τον ουρανό για να ζωοποιήσει τον άνθρωπο τον οποίο είχε σχηματίσει, σαν Θεός στην Βίβλο, με την λάσπη της γης.
Ο Ήφαιστος δημιούργησε την Πανδώρα, την πρώτη γυναίκα, την οποία η Αθηνά προίκισε με κίνηση εμφυσώντας σ’ αυτήν πολύ επιτήδεια την ζωτική φωτιά.
Ένας απλός θνητός, ο διάσημος γλύπτης Πυγμαλίων επιθυμώντας να παντρευτεί την Γαλάτεια, το έργο των ίδιων του των χεριών ικετεύει την Αφροδίτη να ζωοποιήσει, χάρη στην ουράνια φωτιά, το υπέροχο μαρμάρινο άγαλμά του.
Το να προσπαθήσετε να βρείτε την φύση και την ουσία της φωτιάς είναι το ίδιο με το να προσπαθείτε να βρείτε τον Εσωτερικό Χριστό, του οποίου η πραγματική παρουσία εκδηλώνεται πάντοτε με διάπυρη μορφή.
Η φλεγόμενη βάτος (Έξοδος 2-2) και η πυρκαγιά του Σινά την στιγμή κατά την οποία ο Θεός παρέδωσε στο Μωυσή τον Δεκάλογο (Έξοδος 19-18) είναι δύο διάπυρες εκδηλώσεις του Θείου.
Στην Αποκάλυψη, ο Εσώτερος Θεός καθενός από μας εμφανίζεται με το πρόσωπο όντος από ίασπη και σαρδόνιο χρώματος φλόγας, καθισμένος πάνω σε διάπυρο και αστραποβόλο θρόνο (Αποκ. 4, 3-5). Το όραμα του Λόγου στην αρχή της Αποκάλυψης είναι επίσης πολύ κτυπητό.
"Τα μάτια του είναι σαν διάπυρη φλόγα... και το πρόσωπό του είναι σαν τον Ήλιο που λάμπει με όλη του την λάμψη" (Αποκ. 1, 14-16).
''Ο Θεός μας είναι Πυρ αναλίσκον" γράφει ο Παύλος ο Ταρσέας στην προς Εβραίους επιστολή του (12,29).
Οι Πέρσες θεωρούσαν την φωτιά σαν την πιο τέλεια εικόνα του ηλιακού Λόγου. Ο Ζωροάστρης, παρ' όλο που δεν εισήγαγε την λατρεία της φωτιάς κατά την διάρκεια της βασιλείας του Πέρση βασιλιά Ιστάπη, διεύρυνε κατά πολύ τις λειτουργείες της (τελετές της Φωτιάς).
Ο Πρεταχέος των Ελλήνων ήταν μία αδιάκοπη Εστία. Στα ιερά, Eτpoύσκοι, Σαβίνοι και Ρωμαίοι αφιερωμένοι στην υπέροχη Βέστα Θεά της Εστίας, διατηρούσαν μία αδιάκοπη φωτιά. Οι διάφοροι αυτόχθονοι πολιτισμοί της προϊσπανικης Αμερικής απέδιδαν λατρεία στην φωτιά.
Ο Μωυσής διατήρησε την πρακτική της διαρκούς φωτιάς στον Ιερό τόπο μεταξύ των εορτών τις οποίες παράγγειλε στους Ισραηλίτες και των οποίων καθόρισε με απόλυτη ακρίβεια τις λεπτομέρειες.
Η Ιερή Φωτιά συνεχίζει να ακτινοβολεί ένδοξα πάνω στους χριστιανικούς βωμούς παρ’ όλο το μίσος το οποίον αισθάνονται οι σκοτεινοί κατά αυτής της λατρείας. ΙΝRΙ, η φωτιά δεν είναι ποτέ το αποτέλεσμα της καύσης αλλά η πρωταρχική του αιτία.
Όταν η φωτιά αποδευσμεύεται από την ύλη, που τη κρατά κλεισμένη, εκδηλώνεται και τότε εμφανίζεται το γνωστό φαινόμενο με το όνομα καύση. Η καύση είναι διάπυρη εκπόρευση, ποτέ η πρωταρχική αιτία της φωτιάς, όπως το υποθέτουν οι μορφωμένοι αδαείς.
Οι εχθροί της φωτιάς έχουν εγκατασταθεί παντού, και η απειλή που βαραίνει την στιγμή αυτή όλους μας καθιστά απαραίτητη την μεγαλύτερη δυνατή επαγρύπνηση εκ μέρους μας πάνω σε όλες τις περιστάσεις της ζωής.
Σαμαέλ Αούv Βεόρ